*
PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadzi modernizację peronu nr 3 Dodane 2010-04-06 19.41 , komentarzy 0

PKP: Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów

W środę 7 kwietnia rusza modernizacja peronu nr 3 na poznańskim Dworcu Głównym PKP. W związku z tym zmienią się rozkłady jazdy kilkudziesięciu pociągów. Największe zmiany będą dotyczyć pociągów regionalnych.

- Peron nr 3 zostanie całkowicie wyłączony z użytku - informuje Łukasz Więcek z PKP PLK Zakładu Linii Kolejowych w Poznaniu. - Przewidujemy, że prace zakończą się 8 sierpnia. Do tego czasu korekcie ulegnie rozkład jazdy 78 pociągów.

Zmiany w największym stopniu dotkną pociągi regionalne. Korekta rozkładu wyniesie w ich przypadku kilkanaście minut. Najmniej ucierpią pociągi Intercity i TLK - w ich przypadku będą to 2-3 minuty. O dokładnych zmianach można dowiedzieć się w informacji, albo w internetowym rozkładzie jazdy PKP.

Na trasie do Wągrowca i Gołańczy, ze względu na modernizację peronu nr 3 (z którego najczęściej odjeżdżały pociągi w tym kierunku), a także ograniczenie prędkości wprowadzone przez PLK, od 7 kwietnia zmienione zostaną godziny odjazdów i przyjazdów 8 pociągów.

Odjazdy ze stacji Poznań Gł.:
- pociąg do Wągrowca zamiast o 11.45 odjedzie o 12.42 i dotrze do stacji docelowej o 14.22,
- pociąg do Gołańczy zamiast o 12.57 odjedzie o 14.20 i dotrze do stacji docelowej o 16.35,
- pociąg do Wągrowca zamiast o 15.22 odjedzie o 15.54 i dotrze do stacji docelowej o 17.35,
- pociąg do Gołańczy zamiast o 16.42 odjedzie o 17.07 i dotrze do stacji docelowej o 19.16,
- pociąg do Wągrowca zamiast o 20.40 odjedzie o 21.17 i dotrze do stacji docelowej o 22.52.

Odjazdy ze stacji Wągrowiec:
- pociąg do Poznania zamiast o 4.03 odjedzie o 3.40 i dotrze do stacji docelowej o 5.16,
- pociąg do Poznania zamiast o 4.49 odjedzie o 4.25 i dotrze do stacji docelowej o 6.04,
- pociąg do Poznania zamiast o 15.46 odjedzie o 17.39 i dotrze do stacji docelowej o 19.13.

W dalszej kolejności zmodernizowane zostaną perony nr 1 i 2. W ramach inwestycji wymienione zostaną tory, podwyższone perony, naprawione wiaty nad nimi. Remont przejdzie też przejście podziemne łączące perony oraz system odwodnienia, tak aby uniknąć powtarzającego się w ubiegłym roku zalewania tunelu przy każdej większej ulewie. Koszt modernizacji to 42 mln zł.



X

Miejsce
w rankingu
Zbyszek Snusz

Wydawca online i dziennikarz w portalu MM Poznań.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!
Dodaj swój komentarz: